chibs og tricks

Chib Pressebureau arbejder med kommunikation, formidling og medieomtale

5 tips til at blive online meningsdanner

  1. Sæt mål Hvorfor er det overhovedet, du gerne vil have dine meninger ud i offentligheden? Det er væsentligt at gøre sig nogle tanker om, før du begynder arbejdet med at blive en online meningsdanner. Et mål kunne for eksempel være at få flere følgere på dine profiler, at komme i medierne, blive kendt…
Read more


7. november 2017 0
chib pressebureau på konference om konstruktiv journalisik

chib til konstruktiv journalistik-konference

Ikke langt fra chibs kontor i Aarhus N åbnede det nye Center for Konstruktiv Journalistik i sensommeren. Da der blev holdt en todages konference om selvsamme emne, var vi afsted for at blive klogere og mere konstruktive. chib pressebureau var med på verdens største konference i konstruktiv journalistik, Global Constructive Journalism Conference, på Aarhus Universitet…
Read more


31. oktober 2017 0

Guide til segmentering af facebook opslag

Vi har lavet en lille guide til, hvordan du kan segmentere dine opslag på Facebook. Der kan være mange gode grunde til at segmentere sine opslag, så ikke alle brugere ser de vilde byture. Det kan være, du er underviser og ikke ønsker, at dine elever kan følge med i dit privatliv. Måske ønsker du…
Read more


13. september 2017 0
Retten til liv fjerner 20.000 klistermærker

Retten til liv fjerner 20.000 klistermærker og får gratis omtale for 290.000 kr

Snu pressestrategi indtænkt i klistermærkekampagne fik Aarhus Kommune til at reagere. Dét satte mediemaskinen i gang og med ét er ‘Retten til liv’ i samtlige danske medier. Med 20.000 klistermærker lykkedes det – igen – foreningen ‘Retten til liv’ at markere foreningens holdninger i den offentlige debat. Men en nylig aktion har foreningen foreløbigt nået…
Read more


7. september 2017 0
Featured Video Play Icon

Hvorfor? Derfor skal du lægge en kommunikations-strategi

Du har måske undret dig over, hvorfor du skulle bruge tid på at lægge en kommunikationsstrategi? Smartphones, sociale medier og næsten ubegrænset bandwidth har gjort masse-kommunikation allemandseje. Så hvorfor overhovedet bruge ressoucer på at lægge en strategi? Faktisk er det måske nu endnu vigtigere end nogensinde. Her giver Chresten en forklaring på, hvorfor det er…
Read more


24. august 2017 0
Featured Video Play Icon
Featured Video Play Icon